Wednesday, June 24, 2009

Hälsning Från Golfvännen Krister & Anders Tjeder



Åke Runnestad och jag träffades ganska tidigt i min golfkarriär ca för 10 år sedan, vi var singlar båda och hade inga fasta golfpartners. Vi kom att resa ganska mycket i Sverige och danmark och långresor med flyg. När vi reste i Sverige var det alltid med bil, Åke gillade inte att köra bil så jag körde för det mesta. Åke hade starr så synen var inte 100 % och då var det ju bättre att jag körde. Alla som kände Åke vet att han gillade Öl mariestad 5,3% skall det va. Jag har alltid haft tjänstebil och ny bil vart tredje år och nya bilar med AC har handsfacket kopplat till AC n så vad Åke gjorde var att stoppa handskfacket fullt med öl och han hade alltid kalla öl. Så när jag körde knäppte det då och då cirka var 7 till 8 ttonde mil, ner till Malmö var det ca 5 öl och till göteborg 3 st. Vi var och hälsade på Leif ett par gånger.och spelade många banor där nere Jag saknar Åke vid min sida i bilen och mitt golfliv kommer inte att bli det samma som innan. Åke gillade att resa. Vi var i Tunisien Turkiet Egypten Thailand och även Sverige och Danmark naturligtvis var det Åke som organiserade allt och bokade biljetter och han förde alltid protokoll. Tack Åke för dom år vi fick tillsammans på resa och på golfbanor ute i världen. Din vän Krister Gustafsson.

Skickade av Krister Gustafsson




Hälsning Från Anders Tjeder

Vi saknar Dig mycket Åke.Det märks särskilt tydligt på Tranås golfbanan. Där är det sig inte längre riktigt likt.
Du ringde ofta förr och talade om att Du hade en speltid och att det fanns plats för ytterligare ett par spelare i bollen. Din entusiasm och glädje när man startade en golfrunda och solen sken var smittande! Golfrundorna med Åke var effektiva, snabba och mycket trevliga.
Åke förde alltid scorekortet,snabbt och noggrant." Jag accumulera pöangen efter hand"
Sa Åke- resultatet var färdiguträknar när sista putten gick i hål. Jag minns så väl Åkes åtekommande lite förargade anmärkning när man missade en "självklar" putt: Jag hade redan skrivit en fyra- nu måste jag ändra i protokollet!".

Tack Åke För din vänskap! VIla i Frid.

Anders Tjeder, Sommaren 2009

No comments:

Post a Comment

Followers

About Me